Friday, June 22, 2012

Tanda Hubungan Menjadi

Entry kali ni aku nak share tentang tajuk kat atas. Kalau ada yang baca peiper Utusan Mingguan Ahad lepas, sure korang akan ada terbaca satu artikel nih. Kalau tak baca, jom baca sekarang. Saja-saja nak share.

1) Tanda-tanda ini sebenarnya bergantung kepada bahasa badan. Jika si dia melihat ke dalam mata ketika bercakap si dia sebenarnya memberikan sepenuh perhatian  kepada anda berbanding rakan-rakan lain.

2) Namun, keadaan ini sebenarnya tidak praktikal sekiranya dia atau anda sedang memandu. Namun sekiranya ia melibatkan perbualan dari hati ke hati, dia akan memberi sepenuh perhatian kepada anda dengan mengalihkan badannya ke arah anda dan memerhatikan ekspresi wajah anda. Ini adalah petanda bahawa dia ingin mengetahui apa yang anda sedang fikirkan.

3) Jika teman lelaki anda bertanya tentang kisah silam anda, impian dan kemahuan anda, keperluan dan bagaimana anda mahu diinspirasikan olehnya, ehem ehem....si dia sebenarnya sudah mula ingin mula mengenali diri anda lebih jauh.

4) Cara dia memberikan anda pelukan dan belaian adalah berlainan daripada yang biasa dia lakukan terhadap anda sebelum ini. Bukan berbenyuk rangsangan seksual namum belaian berdasarkan rasa keikhlasan. Dia juga akan cuba mententeramkan anda ketika anda berada dalam keadaan hari-hari yang teruk.

5)  Si dia boleh diharapkan dalam keadaan yang sukar bagi hidup anda disaat orang lain mula menjauhkan diri mahu pun buat tidak tahu dalam hidup anda. Tandanya hubungan anda telah memasuki satu fasa berlainan-mungkin setingkat lagi.


6) Dia memberi anda hadiah yang istimewa bukan bermakna memberikan hadiah yang paling mahal. Namun mungkin sekadar kad buatan tangan, memberi sepotong kek yang cantik, memberi bunga-bungaan untuk hari jadi anda, itu juga sifat nyata yang si dia mahu menjalinkan hubungan dengan anda dalam tingkat yang seterusnya.


7) Si dia membuatkan anda terasa  sangat istimewa sesekali menyatakan betapa dia melihat anda kelihatan cantik di matanya atau anda kelihatan menarik buatnya.


8) Dia mahu anda berjumpa dengan rakannya atau orang yang penting dengan dirinya. Itu tanda si dia mahu anda mengenali insan atau rakan-rakannya yang penting.


9) Anda merasa persahabatan anda dengannya semakin mesra dan anda merasa selesa dengannya begitu juga dengan si dia. 


10) Dia suka menghabiskan masa dengan anda dan melayan anda sebagai seorang teman karib dan memberitahu perancangan serta impiannya. Berkongsi pandangan dan cita rasanya dengan anda itu juga adalah salah satu keadaan yang mana hubungan anda sebenarnya sedang berada pada tahap yang sempurna untuk diteruskan.


Ini hanyalah panduan je. Tak semestinya setiap pasangan itu akan mengalami setiap stage yang disebutkan kan? Aku rasa mungkin ada lagi tapi aku tak tau lah. Almaklumlah, orang berpasangan ni ada banyak ragam dan keistimewaan masing-masing. Sebelum aku diisyhtihar sebagai plagiarise hak orang, ingin diumumkan sekali lagi bahawa isi-isi disumberkan dari Utusan Mingguan. Kbye

No comments:

Post a Comment