Sunday, June 17, 2012

Keluhan Sahabat

Rajin nya hari ni nak post banyak entry. Alaaa...bukan apa. Sementara internet ni oke, baik saya manfaatkan dengan sebaiknya. Satgi kalau tenet ni jadi biol balik, dah berjanggut baru dapat post entry baru. Oke, jom kita baca kisah lucu.

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka dah buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pula?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Nak juga rancang anak 2 3 ekor buat menemam hari tua. Ada juga waris aku bila aku dah tak ada satu hari nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dorang makan telur aku, macam mana aku nak dapat waris!

Lembu : Sabarlah Ayam. Nak buat mcam mana. Kita ni binatang je. Tapi semalang-malang nasib kau, lagi malang nasib aku.

Ayam : Apa maksud kau?

Lembu : Kalau fikirkan aku, memang rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah nak paggil aku MAK.

Ayam : (Tak boleh pakai punya lembu)



No comments:

Post a Comment