Monday, October 22, 2012

Syukur, Terima Kasih

alhamdulillah atas segala kurniaan dan nikmat yang Allah berikan kepada aku sejak aku lahir lagi. sempurna dari fizikal mahu pun mental. ^__^

apa aku nak cakap kali ni ialah tentang kecantikan. first of all, bila dah baca entry aku ni, korang jangan lah cakap aku ni poyo ke, perasan cantik ke, bajet je lebih ke, apa-apa ke yang seumpama dengan benda tu semua lah. oke? boleh ea?

lately, i mean sejak aku sambung belajar ni ramai kawan-kawan aku memuji tentang kecantikan wajah aku. hmm?? aku pun banyak berfikir dan sangat konfius dengan kenyataan dorang. betul ke aku ni cantik? nanti bila balik, mulalah aku menilik-nilik wajah ni untuk berjam-jam lamanya kat depan cermin. oke, itu sangat menipu! ada lah dalam beberapa minit je. cermin pun da naik muak tengok muka aku. kalau dia ada tangan, agaknya dah lama dia lempang muka aku laju-laju.

bila dorang cakap je camtu, mesti aku jawab, "takdelah...aku biasa-biasa je. sama je macam orang lain" yup! memang. aku sama je seperti orang lain. aku tak pernah pun rasa diri ni cantik, menarik atau menawan. gitu kau! haha. tapi aku juga tak lupa ucap alhamdulillah apabila dipuji, penting woo.

bagi aku, lebih ramai lagi gadis-gadis kat luar sana yang lebih cantik dan layak mendapat pujian tu berbanding aku. even members yang memuji aku tu pun aku rasa korang jauh lebih cantik and better dari aku. seriously! no doubt! setakat aku ni ape lah sangat. aku ni just perempuan kampung yang pakai tshirt + kain batik, kerja menyapu sampah and memasak kat dapur. tu je. tak lebih dari tu, dan aku rasa aku tak layak mendapat pujian CANTIK dari korang semua. 

pape pun, aku bersyukur and terima kasih atas segala pujian yang diberikan. tak baik menolak pujian...kan? hehehe. bagaimana pun, aku berbalik kepada yang SATU. kecantikan itu milik Allah, ini hanyalah pinjaman sementara yang diberikan olehNya kepada kita semua. kulit and bentuk muka kita ni macam topeng je, luar je nampak cantik. tapi cuba kalau kita buang kulit kita ni, kita sebenarnya semua sama. Melayu ke, India ke, Cina ke, warna-warni tu semua dah takde lagi. kita sama-sama hodoh. yang tinggal otot-otot je. boleh bayangkan tak? kalau tak boleh, try buka buku Anatomy and tengok bab skeletal muscle tissue. huh! gitulah muka kita semua sebenarnya. nak tengok kat cermin pun takde selera.

entry ni bukan aku nak cerita pasal aku cantik, seriously bukan tau! apa yang aku nak sampaikan ialah bahawa setiap dari kita ni adalah sama je. bagi aku, kita ni sama-sama cantik, sama-sama mempunyai keistimewaan masing-masing. apa yang membezakan kita ialah keimanan dan ketaqwaan kita kepada Pencipta kita. oke? boleh dapat kan mesej yang cuba disampaikan oleh penulis? kihkihkih

::biarlah kecantikan diluar seiring dengan kecantikan peribadi kita::

No comments:

Post a Comment