Monday, October 29, 2012

Nak Bahu Boleh..???

bahu atau dalam bahasa medical dipanggil shoulder adalah salah satu sendi yang terdapat pada tubuh kita. bahu merupakan sendi yang selalu mendapat kecederaan kerana keadaan anatominya yang .. bla .. bla .. bla .. oke, STOP ! kalau kau nak story pasal anatomy jadah ni better kau close je tab ni, then pergi sambung usha fesbuk kengkawan kau. puii. hahaha. 

a shoulder to cry on. tu yang aku nak cerita dalam entry kali ni. korang semua pun mesti ada someone yang korang percaya where you can share all 'bout your life, your problems, your happiness and so what ever where you really need someone to share with. right? me either. dari dulu sampai sekarang memang aku perlukan someone yang aku boleh percaya, yang aku tak malu nak mengaku pape je dengan dia. aku rasa aku tak boleh nak share semuanya dengan diri aku je, sometimes kita memang perlukan somebody untuk luahkan apa yang kita rasa. right?

cuba korang bayangkan kalau korang just share pape je tentang kehidupan, tentang masalah ke, atau pape je dengan diri korang je? tak ke anda rasa anda akan terjerumus ke kancah kegilaan? mungkin ada antara kita yang memang tak boleh nak kongsi tentang diri mereka dengan orang lain, takpe. tak jadi masalah atau bebanan pun. semuanya terpulang kepada keselesaan masing-masing. but it's better if you can find someone that you really trust and share something about your life with her/him. it's feel so relieve if you can tell something 'bout your life with others.

aku bersyukur kerana diberi peluang untuk berjumpa, bertemu, berkenalan dengan kawan-kawan yang sangat supportive, understanding, trusted and helpful. so far, takde lagi kawan-kawan aku yang try nak tikam belakang ke, yang nak mengkhianati persahabatan ke, belum lagi and hope never. dorang sering bagi nasihat kalau aku ada masalah, tengah bersedih, rasa down gila. nak kata time tu dapat heal juga memang tak lah tapi sedikit sebanyak dorang telah melapangkan dada dan fikiran aku. ada juga kawan yang sanggup berkorban dan menyusahkan diri sendiri semata-mata untuk menolong aku. seriously aku sangat terharu dan sangat berterima kasih tapi takde ucapan atau perbuatan yang dapat tunjukkan betapa aku sangat menghargai perngorbanan yang dilakukan. thanks frends! 

in return, kita pun sepatutnya jadilah seorang yang boleh dipercayai untuk kawan kita. janganlah kita hanya perlukan kawan-kawan masa kita kita tengah kesedihan, tapi bila time happy kita tinggalkan mereka. bila kawan-kawan perlukan kita pula, jangan bagi alasan nak gayut dengan boyfie la, ada discussion la, tak sihat la. tak  baik tau. biarlah berat sama dipikul, ringat sama dijinjing. persahabatan macam ni lah baru akan berkekalan dan diberkati. bak kata orang berkawan biar beribu tapi antara yang beribu tu pun bukannya semua boleh dipakai ye tak? huhu. semuanya terpulang kepada kita untuk mencari kawan yang dapat membimbing sesama kita dan saling menegur jika tersilap langkah.

so, buat readers semua carilah bahu yang sesuai yang boleh dipercayai untuk kita kongsi serba sedikit tentang kehidupan kita agar tidaklah kita hanya merasai keindahan kehidupan itu seorang diri.

No comments:

Post a Comment