Wednesday, October 31, 2012

LOVE can wait

apa pendapat korang. korang lebih prefer yang mana. cinta selepas kahwin atau cinta sebelum kahwin? kalau aku, mungkin aku nak try cinta sebelum kahwin tapi cinta selepas kahwin pon oke juga kan. 

tadi aku terbaca ada satu komen ni lah, pasal kahwin kahwin ni. ada seorang tu dia cakap, tak salah pun sama ada nak bercinta after kahwin atau pun sebelum kahwin. sebabnya perasaan cinta tu tak boleh dihalang. cinta tu akan hadir dengan sendirinya cuma diri kita yang perlu dikawal agar tak melakukan perkara yang tak sepatutnya.

bagi aku, memang indah cinta selepas kahwin sebab ramai yang mengatakan lepas kahwin hubungan tu akan bertambah menjadi sweet dan erat. tapi aku tak berapa nak percaya dengan hubungan selepas kahwin ni, tak taulah kenapa. yang peliknya, kekadang tu macam teringin juga nak merasa cinta selepas kahwin. 

bila aku fikir-fikir balik, huh! parents aku 7 tahun bercinta woo. 3 tahun bertunang. lama tak lama? sangat lama kan? even dorang dah bertahun-tahun cintan-cintun, but sekarang dorang masih lagi sangat sweet, berkepit je kemana-mana pun. kalau mak aku merajuk, pandailah ayah aku nak pujuk. setakat gaduh sikit-sikit tu adatlah. kalau tak, tak happening juga kan? kekadang moment yang dorang gaduh tu lah buat kitorang semua ketawa besar. biasanya hal kecik je pun tapi mak aku yang over over kan hal tu. kata mak, seharian tak jumpa ayah buat dia rasa sangat bosan dan RINDU. maklumlah, suri rumah kan. gitulah kena tinggal sorang sorang kat rumah. so bila gaduh tu, ayah akan more pay attention kat mak, contohnya ayah akan pujuk pujuk, camtulah. bukannya ayah abaikan mak tapi kita sedia maklumlahkan dengan orang bekerja ni, mesti penat sangat selepas seharian bekerja. kan?

nanti before ayah pergi kerja, mak akan salam and cium tangan ayah. ayah pula akan cium dahi mak. sweet kan? kekadang aku yang segan nak tengok, cemburu pun ada. alangkah bestnya dapat suami macam ayah suatu hari nanti.

dari hubungan dorang ni aku percaya cinta sebelum kahwin. siapa kata cinta sebelum kahwin akan membuatkan pasangan tu akan bosan selepas kahwin nanti? mungkin ada tapi tak semua. bagi aku, masing-masing perlu memainkan peranan untuk mengeratkan lagi hubungan tu. yang penting, bagi sesiapa yang menjalinkan hubungan sebelum kahwin, WAJIB lah bagi anda untuk menjaga adab-adab dan pantang larang yang telah disyariatkan oleh Islam. sesungguhnya Islam tu agama yang indah dan suci dimana ia sentiasa menjaga kemurnian setiap insan yang menganutinya.

bagi sesiapa yang belum lagi jumpa insan yang korang rasa boleh bimbing korang, takpe. sabar. sebab LOVE can wait. ada je tu cuma belum sampai je lagi. dan korang-korang semua boleh dahlah nak mula doa minta jodoh yang soleh dan sebagainya. 

sweet sampai ke usia senja    ^__^ 




::actually LOVE is not an easy game tu play::

No comments:

Post a Comment