Saturday, March 24, 2012

WE ARE FRIENDS

Sepanjang 3 bulan setengah aku bereada di Hospital Sultan Ismail, banyak sungguh pengalaman yang dikutip. Majoriti kengkawan semua kata praktikal kali ni yang paling best and rasa macam nak sambung praktikal lagi. Kenapa ek? Mungkin selama ni kami praktikal untuk beberapa minggu je so maybe kita baru nak sesuaikan diri kat sesuatu hospital tu, dah tamat praktikal. Kena balik sarang semula kan. Kali ni sampai 3 bulan, mana tak bestnya. Dengan staff pun jadi kamcing, ngumpat sesame, makan sesame, gelak sesame, nangis sesame, pendek kata dah jadi macam kawan. (Kesian si pendek, asek nama kau aje yang naik)

So aku pulak, praktikal kali ni aku pon nak kata praktikal yang paling best aku rasa. Sebab apa? Sebab dapat kenal dengan ramai kawan. Before ni kalau praktikal, aku tak dapat kenal dengan student physio from other institutions. Mungkin takde rezeki time tu, hanya student UiTM je yang jadi penghias. Tapi kali ni, dapat kenal dengan student KLMU dengan KKM. Ramai....mengalahkan staff physio yang ada. Total up semua nya 14 orang. 6 perempuan, selebihnya kumbang-kumbang. Walaupun tempoh perkenalan sangat singkat tapi hubungan persahabatan yang terjalin tu macam kitorang dah kenal lama. Memang fun sangat. Perasaan memiliki sahabat baru tu macam satu nikmat yang orang lain takde. Fuh..sampai macam tu sekali.

So, saat-saat akhir kami ada kat sana, sempatlah jugak lepak-lepak dengan kengkawan baru. Pergi kenduri Puan Aznur, then kitorang jenjalan kat Danga Bay yang takde pape tu. At least bila balik Melaka, orang cerita pasal Danga Bay takde lah aku melopong tak tau apa benda tu Danga Bay. Tapi time aku sekolah dedulu, sampai dah Danga Bay nye, siap karaoke lagi. Hebat tak hebat. Lepas habiskan masa dalam beberapa minit kat sana, Intan berhajat nak ke Zoo Johor. Walaupun haiwan yang diternak kat sana tak banyak mana, tapi berbaloi lah dengan bayaran nye. RM2.00 per person. Wow! murah kan? Jemputlah ke sana. Yang penting ada ular, harimau, singa, cuma takde gajah, my favorite animal. Oke lah, tenang-tenangkan fikiran, ambil angin di petang hari, luangkan masa dengan kengkawan. Happy and sangat enjoy dapat hang out dengan mereka yang sangat fun, sporting and cool habis.

Even dah hampir sebulan or maybe lebih 2 3 hari, aku masih lagi contact dengan kengkawan HSI. Oh, rindunya pada mereka kat HSI. Ombak rindu pon boleh kalah ni. Rindu pada kengkawan UiTM yang sekali praktikal kat HSI lagi menggunung. Bila teringat kenakalan sorang-sorang dok bahan aku tak habis-habis, memang satu kenangan yang tak mungkin hilang di ingatan melainkan aku kena Traumatic Brain Injury. So, nak kenal dengan kawan-kawan baru saya? Jom, check it out.

Ini kengkawan UiTM saya. From front leykha, intan, me, myra
^^

Gadis berbaju putih tu dari KSKB. From left, cyarron (Sharon sebutanya) dari Sabah and Marianne dari Sarawak

Jejaka baju hitam tu nama dia Acap, KLMU student. Yang sebelah tu Qayyum,  dari KSKB
Janji nak belanja saya makan McD kan Qayyum?

Nak introduce yang belum kenal lagi je. Yang kiri tu Muaz, taiko besar dari KSKB jugak, tengah tu Kamal and tepi sekali yang kecik tu Rafiq. Dua-dua dari KLMU

Oke, rasanya tinggal lagi sorang. Kat tepi sekali, kening macam Shin Chan tu Nordin from KLMU. Cik adik manis yang kat tengah-tengah tu, yang sangat sweet and merangkap best friend untuk semua student tu Puan Aznur kami.

Eh, rasanya ada lagi 2 orang lah. Kelvin dengan Vejay. Takpelah. Takde pulak gambar dorang. Haha. Alasan! Lain kali upload la gambar lagi budak 2 orang ni.

Sempat jugak menjamah Tutti Frutti. Teringin nak pergi lagi tapi harap ada orang yang sudi belanja!

No comments:

Post a Comment