Saturday, June 15, 2013

Kau Pergi Jua ...

assalam semua .. harap korang semua dalam keadaan yang sihat hendaknya.

korang masih ingat perihal sepupu aku yang sakit teruk akibat buatan orang tu tak? yang aku ada cerita panjang lebar tu. oke, takpe kalau korang tak ingat. nanti korang boleh scroll lah kat list entry aku tu.

inalillah wainailahirojiunnn .. akhirnya sepupu aku pergi meninggalkan kami semua pada malam 12/6/2013, bersamaan hari Rabu yang lepas. kami semua redha dengan pemergian mu Angah. semoga rohmu dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. aminnn~~

terlebih dahulu aku ingin memohon maaf kepada semua saudara-mara especially family Angah sebab aku tak pulang untuk menziarahi jenazah kerana kesibukan yang tidak dapat dielakkan. mengikut cerita mak, Angah mengalami kompilasi paru-paru dimana arwah mengalami sesak nafas akibat jangkitan kuman yang teruk di paru-parunya. dalam masa 2 jam sahaja, kuman merebak dengan cepat sekali lalu Angah terus menghembuskan nafasnya yang terakhir.

mengikut kata mak lagi, jenazah arwah sangat cantik, merah-merah. tidak seperti rupa mayat pun. alhamdulillah. sesungguhnya arwah ni seorang yang sangat baik, pendiam. apatah lagi dia meninggal kerana buatan orang. semoga Allah akan membalas orang yang menganiaya arwah dengan balasan yang setimpal.

walaubagaimana pun, aku bersyukur kerana aku pernah menjaga arwah semasa dia sakit teruk dulu tu. at least aku tak rasa terkilan sangat sebab tak pulang. orang akan sentiasa doakan kesejahteraan Angah di sana. semoga Angah tenang di sana. aminnn~

::biarlah Allah mengambil nyawa Angah dari dia terus terseksa menahan kesakitan dan terus terseksa::

No comments:

Post a Comment