Tuesday, June 25, 2013

Final Exam yaww ...!!!

sekarang ni bumi Malaysia teruk dilanda bencana alam iaitu makcik jerebu. makcik jerebu ni tak habis-habis nak melawat Malaysia. eh! kita orang Malaysia tak suka awak lah. boleh pergi main jauh-jauh tak? kita tak sudi lah nak kawan dengan awak makcik! asyik nak kacau kesihatan orang je. sampai ada tempat yang diisytihar darurat dah. bangunan kat puncak alam ni pun dah tak nampak bayangnya lagi. kejam lah makcik jerebu nih. I hate YOU! tapi alhamdulillah, hujan dah mula turun di beberapa buah kawasan hari ni. semoga pakcik hujan halau jauh-jauh makcik jerebu ni. ngeee

minggu ni akan bermula final exam kitorang, bermula dengan paper CTU (pendidikan Islam). huh! bosan tahap gaban dah baca CTU ni, cerita pasal sejarah lah, pasal politik lah, apa entah lagi. guwa pun dah lupa. tapi bosan bosan pun, banyak yang aku boleh refresh dalam hotak ni pasal sejarah Malaysia. mula la aku cakap camni ..

"laaaa .. rupanya macam ni"

"ouhh .. ini ke puncanya 13 Mei ni"

"eee .. jahatnya British"

haha, aku pun tak tahu lah macam mana aku jawab paper sejarah masa SPM dulu.

so far aku boleh tahan lagi dengan jadual exam teori, walaupun ada yang dekat-dekat, insyaAllah aku rasa aku boleh pick up and manage nak revise. masuk bab OSPE pula .. adehhh. stress mula melanda. jadual OSPE diawalkan! oh no no no. do you know what is that mean? that means you are going to die. mana tak nya, 5hb tu hanya untuk post-dip , iaitu aku and the geng lah. sudah lah modelnya diploma semester 1 yang sangat suci murni yang tak tahu apa itu OSPE. memang masaklah kami. examiner pulak, guwa suspek mesti lecturers yang hardcore and otai-otai yang jadi. haaa .. mau terketar-ketar masuk stesen. silap hari bulan mau terkincing tengok muka examiner yang serupa mau terkam kitorang. almaklumlah .. batch aku ni dulu memang most wanted punye student. hahaha

walau pape pun, aku tahu lecturers tak kan naya student. *penyedap hati*

so as a conclusion, aku bisa pulang ke kampung pada 9hb julai. means aku boleh sambut 1st ramadhan dengan familia. hahaha. mak aku kalau dapat tahu aku boleh balik awal ni, beliau lah orang pertama yang kemain suka. mana tidaknya, bila call je mesti tanya boleh puasa sama-sama ke tak nanti masa 1st day puasa. makbul juga doa puan emak. nampaknya tahun ni aku dapat puasa penuh di rumah, macam tahun lepas. mak ada geng lah. and aku lah akan ganti tempat mak jadi suri rumah, aku lah yang masak sahur, aku yang sediakan juadah berbuka puasa (sedia je, yang masak still emak) hik3

last but not least, doa kan kami semua dapat menempuhi final exam semester ni dengan cemerlang tau! harap-harap dapat improve kan pointer! aminnn~~



hey there! im watching you! jangan kecing merata, kena sampuk dengan hantu nanti baru tahu.

p/s: aku peliklah, awat muka aku jadi hitam sangat nih? tang mana yang tak kena?

No comments:

Post a Comment