Friday, May 31, 2013

Throwback ...!!!


agak-agak kenal tak dengan awek kat atas ni? kalau kenal, thumbs up untuk anda. kalau tak kenal takpelah. meh sini aku nak ketuk kepale sorang-sorang. ni aku lahhh...masa muda-mudi remaja anak dara. kalau tak silap, form 4 kot ni. Danga Bay yaww! haha 

dulu aku bersekolah di Mersing, tu yang dapat berjalan sampai ke Danga Bay. tapi time tu aku tak tau pon apa jadahnya Danga Bay ni. datang situ pergi karok ramai-ramai dengan member. amboi kau Sambal, time sekolah lagi dah pandai masuk KBox ea! tu namanya pengalaman kan. kitorang singgah Danga Bay ni masa otw balik ke Mersing dari Siti Square. masa tu ada PC fair kat sana, so sebagai ahli kelab komputer, cikgu penasihat kami membawa ahli kelab ke sana. pada hal satu hape pon aku tak tau. datang jalan-jalan je. masa tu card reader, sim card, memory card ... dalam kepala aku ... apa benda korang ni? apa function korang? punya jahil aku ni kan. oke, aku bukan nya nak cerita pasal PC fair ke, Danga Bay ke, Siti Square ke. bukan! aku nak cerita lain...

well, dulu dengan berwajah yang agak kurang cantik ni, ramai jugak yang mengejek aku, menyindir, menghina dan sebagainya. seriously aku tak sedih, tak kisah dan tak malu dengan rupa paras aku ni tapi apa yang sedihnya ialah dengan orang disekeliling aku. they really judge me by my physical appearance. sedih tau tak nak harungi zaman-zaman KEGELAPAN aku ni. nangis je. puas gak mak ayah pujuk aku ni. lama-lama termakan jugak lah.

habis je SPM, mak beli kan aku satu set produk Safi Balqis untuk merawat masalah kulit aku. actually takdelah masalah sangat. dah aku ni memang tak pakai pape produk kecantikan kat muka, rasa malas. aku sental dengan sabun mandi yang buku tu kat muka. tu yang cantik sangat masa sekolah dulu.

dalam masa 2-3 bulan, nampaklah perubahan kat wajah aku ni. kulit semakin cerah, jerawat pon dah kurang tumbuh. sesiapa je yang jumpa aku lepas tu, sama ada saudara mara, kengkawan, even adik beradik aku pon, dorang semua terkejut. dorang kata aku dah cantiklah, dah putihlah, GOJES, macam-macamlah. tapi ada jugak yang kata aku pakai mekap. hello, guwa tak mainlah mekap-mekap ni. apa barang. kekekeke

sungguhpun begitu, aku tak suka dengan pujian mereka. tak tau kenapa tapi aku tak suka bila ada yang menegur aku dah putih and sebagainya. family aku pon tau aku tak suka. so kalau ada sesiapa yang kata aku dah putih and cantik, dorang akan senyap. dorang tak kasi tau aku sebab aku akan mula rasa nak marah. bukan aku tak bersyukur dengan pujian tu cuma ... entahlah. susah nak describe. 

p/s: sekarang ni Cik Sam dah jadi janda berhias. kekeke

No comments:

Post a Comment