Thursday, May 23, 2013

Getting Stronger

ya Allah .. begini hebat rupanya penangan putus cinta ni ye. baru aku tau cemane sengsaranya bila cinta tidak kesampaian. kalau perpisahan itu berlaku dengan bersebab, ada penjelasan, ada alasan tidak bersefahaman, ada perbincangan, mungkin aku sedikit lega dan mudah untuk menerima. tapi bila perpisahan tu berlaku tanpa sebab, tiada sebarang perbincangan, tup-tup si dia diam seribu bahasa, aku susah nak terima. lagi pun aku ni jenis yang suka berbincang sebelum membuat keputusan. tapi bila berlaku sebaliknya, hati ni ada juga terkilan. at least aku tau mana salah silapnya.

tapi tak mengapalah. aku tetap terima walaupun aku masih mencuba untuk belajar terima semuanya dengan hati yang terbuka. atas nasihat kawan-kawan, aku sendiri membuat keputusan untuk berpisah tanpa berbincang dengan si dia. aku rasa si dia pun berharap aku akan melupakannya dan melepaskan dia pergi.

alhamdulillah, makin hari aku bertambah kuat dan semakin mudah untuk aku melupakan si dia. kadang-kadang tu ada jua teringat kenangan dengan si dia, tapi aku akan cepat-cepat tukar perhatian. tanak layan perasaan, seolah-olah aku masih mengharapkan dia lagi. tak mau macam tu. dengan adanya kawan-kawan di sisi aku, nasihat-nasihat yang diberi, aku semakin gagah meniti hari-hari yang mendatang.

nak kata hati ni merajuk dengan mana-mana lelaki, tak tau lah nak cakap cemana. cuma yang aku pasti, sekarang ni aku susah nak percaya lelaki, lebih susah dari yang dulu. soal hati dan jodoh, biarlah Allah yang tentukan. aku tak kan buat keputusan terburu-buru lagi.

aku berharap, si dia akan menjaga segala baik buruk aku seperti mana aku menjaga segala baik buruk dia. rahsia kami akan tetap tersimpan kemas.

dulu aku selalu keluarkan ayat ni "jangan beri 100% kepercayaan kepada lelaki", nampaknya aku sendiri termakan dengan ayat aku sendiri. itulah namanya ujian, ye tak. ada phit manis nye. sekurang-kurangnya lepas ni bila orang bercerita tentang CINTA, aku pun ada juga cerita untuk dikongsi bersama. boleh juga berkongsi perasaan indah dan sedih tu. ada juga pengalaman sendiri untuk dijadikan pengajaran dalam kehidupan yang mendatang.

kawan-kawan ..,

aku berharap sangat aku akan cepat sembuh dari kesedihan ni. tak larat nak sedih lama-lama. bantu aku untuk melupakan dan melenyapkan dia dari ingatan ni.

)':

No comments:

Post a Comment