Tuesday, July 27, 2010

KISAH 3 SI PONTI.....

   Sekitar tahun 1841, terdapat sebuah desa Angsana di mana kesemua penduduknya merupakan makhluk pontianak. Mereka hidup dalam keadaan yang aman damai dibawah  pemerintahan golongan aristokrat iaitu Mr. Dracula. Mak Lampir sebagai penasihat negara sentiasa memberi nasihat yang bernas agar bekalan darah negara sentiasa mencukupi. Tentera-tentera kelawar pula sentiasa menjadi pemerhati dikala malam agar tiada ustaz-ustaz yang datang mengganggu ketenteraman hidup rakyat Angsana.


   Rakyat-rakyat Angsana sangat dikenali dan dikagumi di seluruh negara. Ini kerana, ada antara dalam kalangan mereka telah berjaya menjadi filem star yang sangat berjaya. Sebagai bukti, baru-baru ini filem ECLIPSE telah ditayangkan di Malaysia dan telah mendapat sambutan yang hangat termasuk dari adik dan ayah saya. Nah...tak nampak lagi ke. Manusia pon boleh kalah dengan encik pontianak. Kerjaya mereka sebagai pelakon lagak ngeri sentiasa menjadi tarikan dan memiliki high demand di pasaran ye.


   Namun begitu, tidak semua makhluk ini mempunyai akal yang bijak dan sempurna seperti EDWARD. Ini kerana terdapat 3 ekor pontianak yang sangat bengap sehingga tak layak untuk memasuki mana-mana sekolah. Oleh itu, kehidupan seharian mereka dihabiskan dengan bertenggek di pokok. Hampeh nye pontianak. Ni la contoh generasi yang tak boleh dipakai. Kan lebih baik dorang ni pergi daftar kt IKBN. Dapat lah dorang mencungkil bakat yang terpendam.


   Alkisahnya bermula pada suatu malam yang hening. 3 ekor pontianak yang tak berapa cukup ilmu ni ingin mencabar kehebatan masing-masing. Seperti biasa, mereka bertenggek di sebatang pokok getah sambil mencari idea untuk menunjukkan kehebatan masing-masing.


bersambung......

No comments:

Post a Comment