Tuesday, July 20, 2010

SAHAM JATUH

   Waaaahhh....bangun je pagi ni rasa damai dan aman gila. Hujan rupanya malam tadi. Patutlah tidur malam tadi nyenyak gila sampai semua bantal terbang ke sana-sini. Nak mandi pon rasa malas. Hari ni aku bangun sendiri. Intan tak sempat kejut aku dah bangun. Kunci jam pukul 6.30 pagi sebab terasa nak bangun awal sikit pulak. Selepas sedikit senaman ringan dan secubit stretching diatas katil, akhirnya pukul 6.43  pagi baru menjejakkan kaki ke toilet.
   Mood hari ni sangat oke sebab cuaca yang sejuk ala-ala western gitu. Macam biasa, aku turun ke rumah Zaty dulu sebelum ke kelas. Hari ni dia lambat pulak. Takpe Zaty. Take your time to finish your breakfast. Haha. Biasanya aku memang baran tunggu lelama nih. Tapi ini hari aku cool je. Selepas je Zaty dan Deya sudah ready untuk ke kelas, kami pon mulakan lah langkah ke tempat yang sepatutnya.
   Kami mengatur langkah membuntuti sekumpulan pelajar lelaki dan ada juga sekumpulan lagi pelajar lelaki mengekori kami dari belakang. Tujuan yang sama iaitu untuk ke kelas.

 "Noni, kau nampak tak budak laki yang baju kuning kat depan tu?". Zaty memulakan bicara.

  "Nampak la. Asal ngan budak tu?", aku balas dengan penuh tanda tanya.
   
   "Haha. Kau tak nampak ke budak tu cam skema?"

   "Skema?hmmmm...yekot.hahahahahaha"...aku balas dengan sedikit tawa riang.

   Aku pon terus kan langkah dengan penuh hati-hati kerana jalan yang licin. Harap-harap aku tak jatuh. Maklumlah, depan ngan belakang kan ade budak lelaki. Kenalah control sikit ye tak. Saham tengah naik ni. kekekeke.......Tengah dok jalan-jalan, sekali...........


"Aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh"

   Alamak...malunya aku. Jatuh depan budak laki. Budak laki yang kat depan aku tu serentak menoleh ke belakang nak tengok asal aku menjerit tak tentu pasal pagi-pagi ni. Nasib baik dapat tahan dengan tangan, so taklah basah seluar dan baju. Nak control punye pasal, gelak je lah kuat-kuat. Konon nye aku ni cool la. Tapi sempat gak aku cakap, sapa gelak kat aku memang nak kene sepak free. Apa aku peduli budak-budak tu nak kata. Kan tak memasal saham dah jatuh pagi-pagi lagi.
   "Pengajaranya....korang janganlah ketawakan orang lain yek....Ko siap nanti Zaty. Kau lah punye pasal ni. Kau yang gelakkan budak tu tapi aku yang jatuh. Nak terjojol biji mata sorang-sorang tadi bila nampak aku jatuh. Bukan nak tolong pon. Tengok je. Tak gentleman langsung. Kalau tak, boleh aku mintak nombor telefon. haisyhhh (T_T '')

No comments:

Post a Comment