Wednesday, September 19, 2012

Kakiku Terus Melangkah

alhamdulillah....akhirnya aku dapat juga melanjutkan pelajaran di luar negara dalam ijazah sarjana muda fisioterapi bagi sesi September 2012 ni. ohhhh...kalaulah ayat tadi tu benar belaka alangkah bestnya. tapi pape pun aku tetap bersyukur kerana diberi peluang untuk melanjutkan pelajaran even dalam Malaysia. ehh...belajar dalam Malaysia pun not bad apa. tak malu pun kan, bangga lagi. hari ni kira minggu kedualah kaki aku dijejakkan semula ke puncak alam ni. hmmm...so far kelas boleh tahan lagi lah. boleh bawa lagi tapi tak tau lah untuk minggu-minggu akan datang. rasa cam subjek tu makin berat untuk aku pikul. phewww...aku kena endure benda ni semua untuk lagi 3 tahun! masa diploma dulu pun aku rasa macam separuh mati nak harung, ni kena tambah lagi 3 tahun aku kena bertahan. aku mohon Allah bagi kekuatan untuk aku lalui semua ini dengan mudah dan lancar. so my student life already begun and i'll try my best to endure all the challenges for this upcoming 3 years.

waaa....seriously rindu gila kawan-kawan diploma dulu. dulu ada dalam 60 orang, sekarang ni tinggal 9 orang je. memang terasa kehilangan betul lah. tapi semalam kawan-kawan diploma datang puncak alam balik. dapat lepak dengan cik intan, cik leykha, member-member yang lain. seronok gila. memang sembang kencang, pot pet pot pet je la kerjanya.  buat kawan-kawan, i'm wishing all the best for your professional examination and i can guarantee that all of you will pass for this semester. okey? hehehe. insyaAllah

oke, sekarang sampai kemuncak cerita. yeahhh!! tak sabar nak cerita. sesampai je semua kengkawan aku kat sini, ayat pertama yang dorang cakap bila berjumpa dengan aku ialah, "noni!!! kurus nya!! nampak pipi cengkung gila."


mana tak kurusnya, orang patah hati kan. jiwa lara melampau-lampau. hahaha. oke, itu sememangnya dongeng. siapa yang tak bangga bila orang puji kita kurus kan? bila dorang tanya kenapa kurus sangat and aku jawab sememangnya aku diet kat rumah. tapi cara diet aku tu salah, better jangan ikut. selama 6 bulan aku kat rumah, lebih kurang 6-7 kilo jugalah berat aku turun. kira berjaya la kan. huhuhu. bangga kejap. aku harap dapat maintain kan body weight sekarang ni and hopefully akan turun lagi. 

masa kat rumah pon aku dah rasa semua baju dengan seluar aku dah longgar-longgar, clavicle aku pun rasa macam dah prominence sangat. cuma sorang je member aku ni pelik sikit, kak bel ni ha. orang lain semua dok puji aku ni kurus, kak bel ni tetiba cakap, "noni, kenapa noni makin rendah ni?" haaa??? what? hahaha. time tu aku rasa pelik gila. hahahaha. kak bel, kak bel. lawak lah kak bel ni. tapi sayangnya aku takde gambar terkini yang membuktikan aku dah kurus. hehehe. takpelah, nanti-nanti aku tangkap gambar, then aku upload ye.

so doa-doakan lah aku berjaya kat sini ye. semangat tak berapa nak ada lagi ni, risau juga.

::woman's heart is hardly to tell and it is complex::

No comments:

Post a Comment